Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 24 grudnia 2025 21:24
Reklama
Reklama

Duży zysk wizerunkowy i promocyjny Kielc przez Euro U21

Choć Kielce powoli zapominają o niedawnych Mistrzostwach Europy do lat 21, dopiero teraz można było oficjalnie podsumować imprezę. Dane są jednoznaczne - wizerunkowo i promocyjnie miasto zyskało bardzo dużo.

Atmosfera w Kielcach nie przypomina już tego, co działo się jeszcze przed kilkoma tygodniami. Kibice z wielu krajów Europy, zwłaszcza ze Szwecji czy Słowacji, opanowali stolicę województwa świętokrzyskiego. O naszym mieście mówiło się nie tylko w kraju, ale również wszędzie tam, gdzie docierały transmisje z mistrzostw. W przeliczeniu na pieniądze, wartość promocji Kielc poprzez tę imprezę, można liczyć w dziesiątkach milionów.

- Lokalny komitet oszacował, że ekwiwalent reklamowy ma wartość 45 mln 851 tys. zł - mówi Karol Gadowski, w.o. dyrektora Referatu Współpracy Zagranicznej UM Kielce.

Biorąc pod uwagę, że z budżetu miasta wydano na ten cel znacznie mniej, zysk jest łatwy do oszacowania. Poza tym z modernizacji stadionu przy ul. Ściegiennego czy przebudowy ul. Szczepaniaka korzystać będą sami kielczanie.

- Dzięki Euro osiągnęliśmy dobry wynik wizerunkowy. Gdybyśmy chcieli w tradycyjny sposób uzyskać taki efekt to po prostu nie byłoby nas na to stać - przekonuje Artur Sobolewski dyrektor Wydziału Kultury, Sportu i Promocji Miasta.

Ratusz liczy również na to, że kibice, którzy odwiedzili Kielce, zachęcą innych by do stolicy województwa świętokrzyskiego przyjechali w celach turystycznych.

Łącznie, w kontekście Euro U21, we wszystkich mediach, Kielce pojawiały się prawie 10 tys. razy. Pod uwagę brano zarówno telewizje, radio, prasę tradycyjną i portale internetowe.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama