Cytommamobus Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w nowej szacie graficznej. Owoce mają symbolizować to, że profilaktyka jest zdrowa. Do kampanii promującej badania mammograficzne i cytologiczne włączyły się aktorskie małżeństwa. Teresa i Mirosław Bielińscy , a także Beata Pszeniczna i Dawid Żłobiński.
- Dopóki nas to nie dotyczy, dopóki nas nic nie boli to jesteśmy obojętni, a tu chodzi o to żeby nie musieć się leczyć - mówi Beata Pszeniczna, aktorka Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
- Musimy się wzajemnie wspierać, bo ten problem nie dotyczy tylko kobiet - mówi Dawid Żłobiński, aktor Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
Nowa grafika, a także ulotki i bilbordy. Autorem nowej kampanii wizerunkowej jest dr hab. sztuk pięknych Paweł Opaliński.
- Chodził przede wszystkim o to, aby ta kampania nie straszyła, ale zachęcała do badań, dlatego potraktowałem ten projekt nieco z przymrużeniem oka - mówi dr hab. Paweł Opaliński, autor projektu graficznego
Od czerwca Świętokrzyskie Centrum Onkologii wspólnie z partnerami prowadzi kampanię edukacyjno – informacyjną, która ma zachęcić panie do wykonywania badań profilaktycznych. Niestety liczba kobiet zgłaszających się na mammografię lub cytologię spadła o połowę.
- Mamy nadzieję, że ta nowa kampania wpłynie na poprawę zgłaszalności - mówi dr n. med. Leszek Smorąg, specjalista ginekologii onkologicznej w ŚCO
Badania wykrywające raka piersi oraz raka szyjki macicy można wykonać w cytommamobusie, który regularnie jeździ po regionie. Do polowy października będzie stacjonować w powiecie jędrzejowskim.
Projekt Świętokrzyskiego Centrum Onkologii adresowany jest do kobiet w wieku od 25 do 59 lat, ma on objąć ponad 12 tysięcy osób, a badania i spotkania informacyjne będą przeprowadzone w blisko 90 świętokrzyskich gminach. Świętokrzyskie Centrum Onkologii oferuje również bezpłatny dowóz na badania do Kielc i transport do domu. Wystarczy, że zbierze się grupa pięciu kobiet. Szczegóły kampanii na stronie internetowej centrum.












Napisz komentarz
Komentarze