Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 grudnia 2025 16:02
Reklama
Reklama

Miasto rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie umieszczania reklam

Czy w Kielcach uda się uporządkować szyldy i reklamy tak, aby stanowiły spójną, estetyczną całość i przyciągały klientów.  Dyskusja na ten temat trwa od lat teraz miasto rozpoczyna konsultacje społeczne w sprawie uchwały "krajobrazowej". Projekt uchwały zakłada miedzy innymi wprowadzenie opłat za umieszczenie reklam.

Niektóre przyciągają klientów, ale niektóre szpecą. Reklamy otaczają nas z każdej strony. Tu pizza, tam notariusz – dla wielu Kielczan to informacyjny chaos.

- Dla mnie to skandal, że taki piękny zabytkowy rynek jest tak oszpecony – mówi kielczanka Jolanta Płoska.

Jak uporządkować szyldy i reklamy, aby stanowiły spójną, estetyczną całość? Dyskusja na ten temat trwa od wielu lat. Urzędnicy mówią dość i przedstawiają projekt uchwały, która ma wprowadzić  zasady umieszczania reklam  zarówno na działkach miejskich, jak i prywatnych.

-  Chodzi nam o uporządkowanie tej przestrzeni w wprowadzenie pewnych norm – mówi Monika Czekaj, zastępca dyr. Wydziału  Rozwoju i Rewitalizacji Miasta

Regulację przepisów dotyczących umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej umożliwia przyjęta dwa lata temu Ustawa Krajobrazowa. Najpierw urzędnicy chcą zapytać kielczan o zdanie. Konsultacje społeczne zaczynają się od poniedziałku.  Kolejnym krokiem będzie przygotowanie uchwały dotyczącej  wprowadzenia opłat za umieszczanie reklam czy szyldów. Dotyczyć one będą właścicieli nieruchomości.

- Bez wysłuchania opinii przedsiębiorców , właścicieli nieruchomości, miłośników krajobrazu nie jesteśmy w stanie przygotować dobrych przepisów, przepisów, które nie będą powodować protestów - mówi  Artur Hajdorowicz, dyrektor Wydziału  Rozwoju i Rewitalizacji Miasta

Urzędnicy chcą podzielić miasto na cztery strefy. W śródmieściu głośne nie dla reklam, wyjątkiem będzie czas wyborów i imprez. Dozwolone ma być umieszczanie szyldów, ale maksymalnie 10 na jednej nieruchomości. Śródmieście ma być zwolnione z opłat. W Stefie zielonej również przewidziano sporo ograniczeń. Strefa  „C” to tereny przemysłowe, tam reklam będzie najwięcej. Strefa „B” to pozostałe miejsca z mniejszą swobodą reklamową.

Uchwała krajobrazowa przewiduje również zakaz grodzenia nieruchomości, w których jest więcej niż pięć  mieszkań,  istniejące parkany mają zostać.
Właściciele posesji,  a nie najemcy będą mieli 2 lata na dostosowanie reklam do nowych przepisów i 3 lata na zmianę szyldów. Pierwszy etap konsultacji społecznych potrwa do połowy listopada. Swoje uwagi do projektu uchwały można składać  w formie elektronicznej, czy papierowej do Urzędu Miasta. Treść uchwały znajduje się między innymi na stronach  idea.kielce.eu/konsultacje/ oraz www.bip.kielce.eu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama