Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 grudnia 2025 09:05
Reklama
Reklama

Co zrobić gdy gwiazdkowa niespodzianka okazała się nietrafiona?

Święta Bożego Narodzenia nieodłącznie kojarzą się nam oczywiście z prezentami. Nie zawsze jednak udaje się trafić w gust obdarowywanej osoby. Co zrobić gdy gwiazdkowa niespodzianka okazała się nietrafiona? Sprawdzała Anita Kowalczyk.

Najpierw szał przedświątecznych  zakupów, później wielkie rozpakowywanie prezentów.

- Dziecko zadowolone to najważniejsze
- W tym roku u nas prezenty były trafione , bo wcześniej powiedzieliśmy sobie co chcemy

Jednak Mikołaj czy rodzina mogą się pomylić i źle odczytać nasze oczekiwania.

- Czy zdarzyło się Panu otrzymać nietrafiony prezent? Czasami. I co wtedy? Do szafy…

Ale niechciany prezent może też wrócić do sklepu.

- Pamiętajmy, że możliwość zwrotu towaru istnieje tylko w przypadku sprzedaży internetowej. Wówczas przysługuje nam 14-dniowy termin dokonania takiego zwrotu bez podawania przyczyny – mówi Dariusz Pyk, miejski rzecznik konsumenta.

Trzeba tylko przesłać oświadczenie do sklepu internetowego, a koszty takiej przesyłki zwrotnej są nam zwracane przez przedsiębiorcę. Inaczej jest w przypadku sklepów stacjonarnych.

- To jest tylko dobra wola sprzedawcy, jeżeli wcześniej ustalimy to z nim i on wyrazi na to zgodę. Wtedy taka możliwość zwrotu istnieje, podstawą jest dowód zakupu, paragon lub wyciąg z karty płatniczej – mówi Dariusz Pyk, miejski rzecznik konsumenta.


Należy pamiętać o tym, że zwrotom nie podlegają żywność, bielizna a także materiały audio wideo czy programy komputerowe po zdjęciu oryginalnego opakowania.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama