Najpierw szał przedświątecznych zakupów, później wielkie rozpakowywanie prezentów.
- Dziecko zadowolone to najważniejsze
- W tym roku u nas prezenty były trafione , bo wcześniej powiedzieliśmy sobie co chcemy
Jednak Mikołaj czy rodzina mogą się pomylić i źle odczytać nasze oczekiwania.
- Czy zdarzyło się Panu otrzymać nietrafiony prezent? Czasami. I co wtedy? Do szafy…
Ale niechciany prezent może też wrócić do sklepu.
- Pamiętajmy, że możliwość zwrotu towaru istnieje tylko w przypadku sprzedaży internetowej. Wówczas przysługuje nam 14-dniowy termin dokonania takiego zwrotu bez podawania przyczyny – mówi Dariusz Pyk, miejski rzecznik konsumenta.
Trzeba tylko przesłać oświadczenie do sklepu internetowego, a koszty takiej przesyłki zwrotnej są nam zwracane przez przedsiębiorcę. Inaczej jest w przypadku sklepów stacjonarnych.
- To jest tylko dobra wola sprzedawcy, jeżeli wcześniej ustalimy to z nim i on wyrazi na to zgodę. Wtedy taka możliwość zwrotu istnieje, podstawą jest dowód zakupu, paragon lub wyciąg z karty płatniczej – mówi Dariusz Pyk, miejski rzecznik konsumenta.
Należy pamiętać o tym, że zwrotom nie podlegają żywność, bielizna a także materiały audio wideo czy programy komputerowe po zdjęciu oryginalnego opakowania.












Napisz komentarz
Komentarze