Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 27 grudnia 2025 04:37
Reklama
Reklama

Połączenia na numer alarmowy 997, będą przekierunkowane na 112

Rusza pilotażowy program przekierunkowania numeru 997 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Od 23 kwietnia po wybraniu numeru alarmowego policji, dzwoniący z Kielc i powiatu kieleckiego zostaną połączeni z operatorem numeru 112. Zmiana ma usprawnić prace służb i zapobiec blokowanie policyjnej linii.

Stanowisko kierowania w Komendzie Miejskiej Policji w Kielcach. To tu odbierane są zgłoszenia od osób dzwoniących z ze stolicy regionu i całego powiatu kieleckiego. Po wybraniu numeru alarmowego 997, zgłasza się dyżurny policji, od 23 kwietnia to się zmieni w słuchawce telefonu usłyszymy taki komunikat.

- Tu numer 112, proszę czekać na zgłoszenie się operatora

W regionie świętokrzyskim rusza pilotażowy program przekierunkowania numeru alarmowego 997 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach. Proces przełączania numeru 997 na 112 w 13 jednostkach policji w regionie potrwa do 26 kwietnia.

- Operator numeru 112 po przeprowadzeniu rozmowy i wysłuchaniu osoby dzwoniącej po pomoc, podejmie decyzje o skierowaniu wszystkich służb lub tylko jednej w dane miejsce - mówi Tomasz Chojecki, kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach.

Nowy system pozwoli na weryfikację zgłoszeń, odrzucenie tych fałszywych, skrócenie czasu rozmów z policjantem, a także usprawni prace służb.

- Do tej pory  było tak, że policjant łączył dwie role – operatora i dyspozytora, teraz to się zmieni, dyżurny po otrzymaniu zgłoszenia będzie mógł zająć się tylko obsługą danej interwencji – mówi  insp. Dariusz Augustyniak, Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach.

Numer 997 nadal będzie działać, zmieni się tylko operator. W Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach, każdego dnia przyjmowanych jest kilkaset zgłoszeń. Niestety co drugie z nich było fałszywe.

- Owszem zdarzają się te bezzasadne połączenia, ale obsługujemy kradzieże teraz dużo jest zgłoszeń o pożarach traw to jest nasza codzienność pracy operatora – mówi jeden z operatorów.

Średni czas oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia pod numerem 112 wynosi niecałe 10 sekund, w tym czasie system automatycznie ustala i pokazuje na mapie miejsce skąd pochodzi połączenie. W ubiegłym roku operatorzy Centrum Powiadamiania Ratunkowego  w Kielcach odebrali prawie 345 tys. połączeń.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama