Jubileusz Państwowej Inspekcji Pracy będzie jednym z elementów obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji przygotowywany jest szereg wydarzeń, w ramach inicjatywy „Od wieków na rzecz ochrony pracy”.
Specyfika pracy inspekcji zmienia się z roku na rok. Nie może więc dziwić, że na przestrzeni tych stu lat zmieniała ona zakres swojej działalności.
- Żyjemy w innych realiach. Trzeba chociażby brać pod uwagę pracowników zza wschodniej granicy - przekonuje senator Krzysztof Słoń.
W ramach obchodów stulecia Państwowej Inspekcji Pracy, w całym kraju odbywa się cykl konferencji. Podczas nich przedstawiana jest historia instytucji, jej dotychczasowe osiągnięcia, a także problemy lokalnego rynku pracy.
Państwowa Inspekcja Pracy została powołana 3 stycznia 1919 roku, dekretem naczelnika państwa, marszałka Józefa Piłsudskiego. W jej skład wchodzą Główny Inspektorat Pracy oraz 16 inspektoratów okręgowych.












Napisz komentarz
Komentarze