Zastąpiła ona dotychczasowe infolinie, które zostały wyłączone.
Pod numerem telefonu - 800 190 590 - można uzyskać informacje zarówno dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych Pacjentów jak i ochrony ich praw. Telefoniczna Informacja Pacjenta jest obsługiwana przez konsultantów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Pacjent – w zależności od problemu, z jakim się zwraca, może wybrać opcję rozmowy z przedstawicielem Funduszu, bądź RPP. Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje w godz. 8.00-16.00
Taki wspólny projekt gwarantuje uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można między innymi uzyskać informację na temat placówek medycznych które mają podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia, sprawdzić czas oczekiwania na wizytę lekarską, czy dowiedzieć jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej.
TIP, to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.












Napisz komentarz
Komentarze