Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 28 grudnia 2025 20:07
Reklama
Reklama

Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta TIP

Od 13 listopada zaczęła działać nowa Telefoniczna Informacja Pacjenta czyli TIP.

Zastąpiła ona dotychczasowe infolinie, które zostały wyłączone.

Pod numerem telefonu - 800 190 590 - można uzyskać informacje zarówno dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych Pacjentów jak i ochrony ich praw. Telefoniczna Informacja Pacjenta jest obsługiwana przez konsultantów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Pacjent – w zależności od problemu, z jakim się zwraca, może wybrać opcję rozmowy z przedstawicielem Funduszu, bądź RPP. Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje w godz. 8.00-16.00

Taki wspólny projekt gwarantuje uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można między innymi uzyskać informację na temat placówek medycznych które mają podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia, sprawdzić czas oczekiwania na wizytę lekarską, czy dowiedzieć jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej.

TIP, to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama