To była największa w ostatnim czasie inwestycja realizowana w centrum miasta. Po zakończeniu budowy węzła Żytnia ten odcinek stał się wąskim gardłem, które utrudniało dojazd do śródmieścia.
Budowa węzła Żelazna trwała 32 miesiące i właśnie dobiegła końca. W poniedziałek prowadzono tu jedynie kosmetyczne roboty wykończeniowe.
Efektem prac są m. in. nowa, dwujezdniowa ulica 1 Maja z trzema nowymi wiaduktami, 3 przejścia podziemne, nowe chodniki i oświetlenie. Całkiem nowe jest też rondo turbinowe im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Pasy ruchu na rondzie wyznaczają nieprzekraczalne linie biało-czerwone. Kierunkiem głównym jest tu Aleja IX Wieków Kielc i ul. 1 Maja. Dostępne dla kierowców są też wloty od Okrzei i Paderewskiego. Nie będzie można za to wjechać ani zjechać z ronda w Czarnowską. Wyjątkiem są jedynie autobusy, taksówki i rowery.
Koszt robót budowlanych wykonanych na węźle Żelazna to 99 mln zł. Ponad 100 mln zł kosztowały odszkodowania za przejęte nieruchomości. O północy z poniedziałku na wtorek upływa termin zakończenia robót, który i tak w sumie przesunięto o pół roku.
Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Mota Engil, partnerem KPRD.
Reklama
Reklama

Węzeł Żelazna gotowy do użytku
Jego budowa trwała 32 miesiące. Prace budowlane kosztowały 99 mln zł. Po długim i wcale niełatwym okresie utrudnień, kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Węzeł Żelazna jest już gotowy do użytku. Jak będzie się po nim jeździć? O tym przekonamy się zapewne w najbliższych tygodniach.
- 18.11.2013 14:33
Reklama
Reklama
Reklama











Napisz komentarz
Komentarze