W związku ze zmianami, jakie nastąpiły w ostatnich latach skupiono się na przybliżeniu osobom ubezpieczonym, jakie świadczenia im przysługują i czego mogą oczekiwać w placówkach medycznych.
Nastąpiła era e-zdrowia, czyli po e-zwolnieniu mamy obowiązującą od 8 stycznia e-receptę, wprowadzono również elektroniczne potwierdzanie zleceń na wyroby medyczne. Kolejna zmiana to zastąpienie Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Narodowy Fundusz Zdrowia rozszerzył też działania w zakresie profilaktyki.
Ważną zmianą, jaka zaszła w roku ubiegłym w Świętokrzyskim Oddziale NFZ jest utworzenie nowoczesnego Punktu Obsługi mieszczącego się w Kielcach przy al. IX Wieków Kielc 2a.
W informatorze omawiane są poszczególne rodzaje świadczeń opieki zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem zasad ich realizacji oraz zakresu usług do jakich pacjent ma prawo.
Informator zawiera listy placówek medycznych udzielających świadczeń w trybie nagłym tj. z zakresu nocnej i świątecznej pomocy medycznej, szpitalnych oddziałów ratunkowych i izb przyjęć. Informacje o pozostałych placówkach wraz z terminem oczekiwania na przyjęcie, można znaleźć na stronie internetowej Funduszu w zakładce „Informator o Terminach Leczenia” lub dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta.
Informator liczy 100 stron i został wydany w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy.













Napisz komentarz
Komentarze