Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany zagrożeniem koronawirusem. Codziennie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu porad udziela 20 psychologów. Odbierają oni od kilkunastu do kilkudziesięciu telefonów dziennie. Specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy, przeprowadzi konsultację oraz w razie potrzeby wskaże dalszą ścieżkę postepowania np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii. Już pierwsze tygodnie działania wsparcia psychologicznego w ramach TIP, pokazują, jak bardzo jest ono potrzebne. Problemy, jakie najczęściej są poruszane w trakcie rozmów dotyczą przede wszystkim:
• trudności pojawiających się w przebiegu kwarantanny
• samotności,
• radzenia sobie ze stresem,
• problemów w relacjach,
• braku wsparcia,
• frustracji,
• poczucia osamotnienia,
• nasilenia objawów w przypadku osób leczonych psychiatrycznie
a także informacji o miejscach pomocowych; terapii psychiatrycznej i instytucji pomocowych.
Dzwonią zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Duża grupa, to osoby starsze, przeżywające trudności w radzeniu sobie z uciążliwościami pandemii. Czas rozmowy uzależniony jest od potrzeb osób, które dzwonią na infolinię w poszukiwaniu psychologicznego wsparcia.
Przypominamy też o całodobowej Telefonicznej Informacja Pacjenta - 800 190 590. TIP, to bezpłatna infolinia, pod numerem której można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Od początku epidemii jest jednym z głównych narzędzi komunikacji, informacji na temat zachowania się i miejsca szukania pomocy medycznej w czasie epidemii. Konsultanci TIP do tej pory odebrali już blisko 1 milion połączeń.
Od początku funkcjonowania infolinii liczba telefonów wzrastała z tygodnia na tydzień, dlatego też, aby zachować płynność odbieranych połączeń sukcesywnie zwiększaliśmy liczbę konsultantów. Początkowo było ich ok. 100, teraz w szczytowych godzinach telefony odbiera ponad 300 osób.
Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.
źródło: NFZ













Napisz komentarz
Komentarze