Idea stworzenia infolinii, która nie będzie faworyzowała żadnego pokolenia, będzie łatwo dostępna także dla osób o ograniczonej mobilności czy wykluczonych cyfrowo, pojawiła się nie przypadkowo.
- Pomysł na infolinię odpadową powstał po wizycie w kieleckim radiu. W czasie godzinnego dyżuru odebrałam kilkanaście telefonów, głównie od starszych osób, z konkretnymi pytaniami o to, do którego pojemnika wrzucić stare ubrania, pojemniki po farbie czy taśmy magnetofonowe. Pokazało to, że wiele osób chce właściwie segregować, zna ogólne zasady, ale problemy zaczynają się przy rzadziej używanych przedmiotach. Od dziś już nie tylko w czasie dyżurów, ale codziennie, na pytania kielczan będzie odpowiadała doświadczona i bardzo dobrze przygotowana do zadania ekipa ENERIS, powiedziała Magdalena Sułek - Domańska, dyrektor komunikacji ENERIS.
Każdy zainteresowany tym, gdzie wrzucić doniczkę ceramiczną, sierść psa, płytę CD, świeczkę czy szczotkę do włosów, może o wsparcie poprosić pracowników Infolinii odpadowej. Pilotażowy program uruchomiony w Kielcach ma pokazać, czy jest to dogodna droga kontaktu i poszukiwania wiedzy w szczególności dla osób starszych, ale nie tylko. Codziennie od południa do godziny 16.00 pod numerem telefonu 0–8000-33-44-5 dyżurować będą osoby z wieloletnim doświadczeniem we wdrażaniu systemu segregowania na 5 frakcji. Dodatkowo mieszkańcy Kielc cały czas mogą korzystać z adresu mailowego [email protected], a plakaty z zasadami segregowania czekają na wszystkich zainteresowanych. Informacje można też znaleźć na stronie: www.eneris.pl/jaksegregowac.
Źródło: Monika Kita, Starszy specjalista ds. komunikacji













Napisz komentarz
Komentarze