Badanie przeprowadzone będzie w formie telefonicznej ankiety. Rozmowa z ankieterem potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieter zada 12 pytań, dotyczących między innymi takich kwestii, jak:
- Jaki to był rodzaj porady?
- Czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się?
- Czy problem, z którym zwrócił się pacjent do lekarza został rozwiązany?
- Czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego?
- Czy pacjent otrzymał wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania zaleceń lekarza, u którego odbyła się wizyta?
- Czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej?
- Czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady?
Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich 4 miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. Ankieta jest anonimowa. WAŻNE! W trakcie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJEMY żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji szczegółowych o skierowaniach i
receptach, które dostałeś). Ankieterzy nie potrzebują tych danych i nie będą o nie prosić.
Celem ankiety jest sprawdzenie dostępności do porad lekarza pierwszego kontaktu w czasie epidemii Covid-19. NFZ na bieżąco monitoruje jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest opinia na temat porad udzielanych przez placówki podstawowej opieki zdrowotnej.
Ankieterzy, którzy zadzwonią działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.
Źródło: Rzecznik prasowy Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ













Napisz komentarz
Komentarze