Od piątku (24 lipca) dzwoniąc pod numer telefonu 22 11 22 111 można uzyskać informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego. Ze specjalnej infolinii można korzystać przez całą dobę. Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem na adres [email protected]
Należy pamiętać, że realizacja świadczenia odbywa się przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. W sobotę w tym miejscu ruszyła rejestracja podmiotów turystycznych do programu.
Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym weszła w życie 18 lipca.
- Świadczenie w formie bonu turystycznego będzie przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy Rodzina 500 plus. Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i 500 plus im się nie należy. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością - dodatkowy bon też 500 zł. - tłumaczy Paweł Szkalej, rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Kielcach.
Za pomocą bonu będzie można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski.
Bon jest ważny do 31 marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze.
- Profil na PUE można założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej. Po wejściu na PUE dokonujemy aktywacji i otrzymujemy kod, za pomocą którego płacimy pomiotowi turystycznemu. Kiedy dokonamy płatności bonem, otrzymamy potwierdzenie tej płatności SMS-em - przypomniała rzecznik prasowu ZUS w Kielcach.
Lista zarejestrowanych podmiotów będzie udostępniana na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej. POT ma też ustalać prawo do bonu na podstawie danych z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i sprawdzać uprawnienia podmiotów turystycznych.












Napisz komentarz
Komentarze