W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną konsultację. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach ZUS. W świętokrzyskim takich rozmów przeprowadzono już ponad 100.
„W październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Tylko co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z e-wizyty” – mówi rzecznik ZUS w Kielcach Paweł Szkalej
„Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty przekazujemy link do rezygnacji z e-wizyty, jeśli klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje. Apeluję, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że się nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny z równie ważną i pilną sprawą” - dodaje.
Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach: trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu. Od 4 listopada można je umówić w całej Polsce.
Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.
W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Szczegóły https://www.zus.pl/e-wizyta












Napisz komentarz
Komentarze