Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 21:05
Reklama
Reklama

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta

„Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci” pod takim hasłem UOKiK obchodzi w tym roku Światowy Dzień Konsumenta. Świętowanie potrwa przez cały tydzień. Wejdź na portal konsument.edu.pl, który urząd przygotował wspólnie z Fundacją ProPublika i sprawdź, czy uda ci się uniknąć czyhających w sieci pułapek. Masz problem konsumencki? Skorzystaj z bezpłatnych porad online udzielanych podczas wideoczatów na Facebooku, od 15 do 19 marca.

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Dokładnie 59 lat temu 15 marca 1962 r. prezydent USA John F. Kennedy ogłosił 4 podstawowe prawa konsumenckie do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. W tym roku ŚDK będziemy obchodzić w UOKiK przez cały tydzień pod hasłem „Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci”.

- To święto każdego z nas, bo wszyscy jesteśmy konsumentami. Codziennie zawieramy mniejsze lub większe umowy zakupu. Taką umową jest np. zakup biletu, płatność za zamówienie z e-sklepu, kupno żywności, kawy czy sprzętu RTV i AGD. Chcemy w szczególny sposób przypomnieć o prawach osób kupujących i inwestujących przez internet. W związku z postępem technologicznym, a także pandemią koronawirusa, coraz więcej transakcji zawieranych jest w internecie, tj. na odległość. Niestety, wykorzystują to również oszuści. Dlatego przez cały tydzień będziemy pokazywać, jakie pułapki i zagrożenia czyhają na konsumentów w internecie i radzić, jak je omijać. Surfuję, sprawdzam i bezpiecznie kupuję – niech to będzie motto każdego z nas – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

UOKiK wspólnie z organizacjami konsumenckimi przygotował w tym tygodniu wiele atrakcji:

- symulator zagrożeń czyhających na konsumentów w sieci: konsument.edu.pl
- lekcje w szkołach,
- wideoczaty z ekspertami na Facebooku @Światowy Dzień Konsumenta, podczas których każdy może bezpłatnie otrzymać porady,
- webinar dla rzeczników konsumentów.

Przez cały tydzień warto śledzić też Twittera @UOKiKgovPL – codziennie znajdziecie tam garść rad, jak bezpiecznie kupować i inwestować przez internet.


Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: [email protected]
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej
Europejskie Centrum Konsumenckie: 22 55 60 600 – w sprawach transgranicznych
Punkt kontaktowy UOKiK ds. postępowań ADR: 22 55 60 332, e-mail: [email protected]


źródło: www.uokik.gov.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama