Od tego tygodnia dodatkowo możemy korzystać z usług Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK
Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne oraz lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Połączenie jest bezpłatne. Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. W soboty, niedziele i święta Platforma działa całodobowo. Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w:
• angielskim,
• rosyjskim,
• ukraińskim.
TPK działa na podobnych zasadach, jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi obawy pacjenta, chory może skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem. Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny wystawi e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.
Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
• wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
• kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku)
• a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.













Napisz komentarz
Komentarze