Infolinia WOT zaczęła swoją działalność 18 stycznia br., jej uruchomienie było odpowiedzią na potrzeby seniorów wynikające z dużej skali szczepień osób starszych. Przez blisko pół roku działalności żołnierze OT – operatorzy infolinii odebrali blisko 40 tys. połączeń udzielając bezpośredniego wsparcia w 13 tys. przypadków. Operatorzy infolinii najczęściej pomagali w rejestracji na szczepienia, organizacji transportu, dojeździe mobilnych zespołów szczepiennych. Seniorzy dzwonili też z prośbą o pomoc w zmianie terminu i miejsca szczepień, które zdarzało się, że było wskazane w znacznej odległości od miejsca ich zamieszkania lub małżeństwa seniorów miały wskazane inne terminy szczepień i zależało im na zmianie. Zdarzały się też prośby o przyspieszenie terminu szczepień lub pomoc w umówieniu wizyt do specjalistów. Niepełnosprawni seniorzy wnioskowali o wsparcie w transporcie, pomocy w wyjściu z domu, itp. Ważnym zakresem działania infolinii były też rozmowy, podtrzymanie na duchu, odpowiedzi na pytania.
W marcu i kwietniu nastąpiła kumulacja obaw o życie i zdrowie u niechodzących seniorów. Żołnierze na dyżurach infolinii, rozpoczęli akcję zbierania informacji i możliwości Oddziałów NFZ, Urzędów Miast, a także po kontaktach bezpośrednio z jednostkami medycznymi, zebrali całościową informację o możliwościach domowego szczepienia osób niechodzących. Wiedza ta umożliwiła następnie sprawne koordynowanie transportu, czy dojazdu zespołów szczepiennych do domów seniorów.
Infolinie działały jako jeden z elementów operacji prowadzonej przez WOT „Trwała Odporność”. Operacja skupiała się na pięciu hasłach - Zapobiegaj, Identyfikuj, Izoluj, Wspieraj, Odtwarzaj. W swoich działaniach żołnierze WOT wspierali opiekę medyczną, służby sanitarne i samorządowe. Przeprowadzali badania wymazowe, pomagali chorym w izolatoriach, wspierali w opiece nad pensjonariuszami w domach pomocy społecznej oraz wspierali Policję w monitorowaniu przestrzegania obostrzeń przez osoby objęte kwarantanną. Swoim działaniem żołnierze WOT, wpisywali się w ideę budowania odporności społecznej w sytuacji kryzysu.
Od poniedziałku dzwoniący na numer infolinii WOT (800-100-115) zostaną przekierowani na ogólnopolską infolinię 989 oraz na stronę www.nfz.gov.pl.













Napisz komentarz
Komentarze