Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 11:19
Reklama
Reklama

24-latka oszukana metodą na „pracownika banku"

Mimo licznych apeli i kampanii informacyjno-edukacyjnych, wciąż zdarzają się osoby, które będąc pod silnym działaniem emocji, dają się okraść oszustom ze swoich oszczędności. Tym razem ofiarą fałszywego pracownika banku padła 24-latka, która przekazując przestępcom kody BLIK, straciła 3000 złotych.
  • Źródło: KPP w Końskich
24-latka oszukana metodą na „pracownika banku"

Źródło: https://pixabay.com

Metoda ,,na pracownika banku'' bardzo często daje możliwość oszustom przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania za pośrednictwem kodów BLIK.

Sposób działania jest bardzo prosty. Oszust dzwoni do danej osoby, następnie podaje się za konsultanta bankowego i informuje, że osoby nieuprawnione uzyskały dostęp do konta bankowego. W ten sposób została oszukana 24-letnia mieszkanka powiatu koneckiego. Nieświadoma niczego dziewczyna podała oszustom kody BLIK, które umożliwiły im wypłatę środków pieniężnych z jej konta na łączną kwotę 3000 złotych.

Przypominamy, że pracownicy banku nigdy nie proszą przez telefon o podanie numerów dostępowych do kont, nie proszą o wygenerowanie kodów BLIK. Ponadto, konsultanci banku, w rozmowie telefonicznej nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z których mogliby dokonywać operacji na koncie klienta. 

O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama