Metoda ,,na pracownika banku'' bardzo często daje możliwość oszustom przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania za pośrednictwem kodów BLIK.
Sposób działania jest bardzo prosty. Oszust dzwoni do danej osoby, następnie podaje się za konsultanta bankowego i informuje, że osoby nieuprawnione uzyskały dostęp do konta bankowego. W ten sposób została oszukana 24-letnia mieszkanka powiatu koneckiego. Nieświadoma niczego dziewczyna podała oszustom kody BLIK, które umożliwiły im wypłatę środków pieniężnych z jej konta na łączną kwotę 3000 złotych.
Przypominamy, że pracownicy banku nigdy nie proszą przez telefon o podanie numerów dostępowych do kont, nie proszą o wygenerowanie kodów BLIK. Ponadto, konsultanci banku, w rozmowie telefonicznej nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z których mogliby dokonywać operacji na koncie klienta.
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.












Napisz komentarz
Komentarze