Z relacji zgłaszającej wynika, iż wczoraj skontaktowała się z nią telefonicznie osoba podająca się za pracownika banku. W słuchawce kobieta usłyszała niepokojącą informacje dotyczącą rzekomego kredytu, który ktoś próbuje zaciągnąć, powołując się na jej dane osobowe. 40-latka jednak nie uległa presji ani emocjom, zakończyła rozmowę, a następnie udała się do placówki swojego banku, by zweryfikować usłyszane informacje. Jak się okazało, nic takiego nie miało miejsca, a rozmowa, którą odbyła kobieta, była prawdopodobnie próbą oszustwa.
Pamiętajmy! Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać naszą naiwność. W kontaktach z nieznajomym kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Zachowajmy spokój i nie dajmy się zmanipulować.
Napisz komentarz
Komentarze