Od najbliższego poniedziałku (14 lipca) wprowadzany będzie pierwszy etap zmian organizacji ruchu. Pod wiaduktem zawężone zostaną obie jezdnie S7 poprzez wyłączenia z ruchu lewych pasów (pasy do jazdy szybkiej). To pozwoli na demontaż barier i wybudowanie tymczasowych przejazdów (tzw. przewiązek) przez pas rozdziału między jezdniami. Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie około 2 tygodni. Następnie ruch na odcinku ok. 1 km z jezdni w kierunku Krakowa przekierowany zostanie na jezdnię w kierunku Warszawy i będzie się nią odbywał w obu kierunkach. Po wykonaniu robót na wschodniej połowie obiektu ruch dwukierunkowy przekierowany zostanie analogicznie na jezdnię w kierunku Krakowa. Roboty powinny zakończyć się do połowy października. Zmiany organizacji ruchu są konieczne dla zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom drogi ekspresowej i wykonującym prace remontowe z użyciem dźwigu i rusztowań.
Zakres prac, zgodnie z przeprowadzoną wcześniej ekspertyzą, obejmuje naprawę uszkodzonej w ub. roku konstrukcji stalowej wiaduktu. Wycięty i wymieniony na nowy zostanie fragment belki ustroju nośnego obiektu. Przemieszczony na skutek uderzenia pojazdu z transportem ponadnormatywnym wiadukt, zostanie nasunięty na swoje pierwotne miejsce. Wymienione zostaną uszkodzone łożyska i elementy dylatacji. Uzupełnione zostaną zabezpieczenia antykorozyjne. Poza naprawami, przeprowadzimy także bieżące zabiegi renowacyjne w obrębie konstrukcji obiektu. Koszt napraw i bieżących prac remontowych to ok. 1,7 mln złotych.
Wiadukt w ciągu drogi gminnej jest wyłączony z użytkowania. Po zdarzeniu do jakiego doszło w ub. roku przeprowadzona została szczegółowa ekspertyza, która pozwoliła na określenie skali uszkodzeń i zakresu koniecznych robót naprawczych w celu przygotowania materiałów przetargowych. Remont wykona wyłoniona w przetargu firma Primost.














Napisz komentarz
Komentarze