Do prób wykorzystane zostało dziewięć samochodów ciężarowych, każdy o masie całkowitej 34 tony. Ustawione w odpowiednim miejscu i liczbie, na każdym z pięciu przęseł mostu, posłużyły do przeprowadzenia próbnego statycznego obciążenia. Takie badanie pozwoli określić sztywność ustroju nośnego obiektu mostowego poprzez „pomiar” jego ugięcia pod obciążeniem. Natomiast na podstawie pomiarów osiadań możliwa jest ocena nośności podpór.
Kolejnym etapem były obciążenia dynamiczne z wykorzystaniem poruszających się po moście wywrotek. Takie badania mają z kolei na celu określenie częstotliwości drgań, współczynnika tłumienia i dynamicznych właściwości przęseł.
Nowa konstrukcja mostu w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Sandomierz - Stalowa Wola zastąpiła tą z 1953 r. Została ona rozebrana po 70 latach, bezpośrednio przed rozpoczęciem prowadzonych robót budowlanych.
W 2024 r. stalowe elementy nowego ustroju nośnego zmontowane zostały na istniejących, odpowiednio wzmocnionych podporach. Zabetonowane zostały także płyta pomostu i kapy chodnikowe. W tym roku na chodnikach ułożona została izolacja i nawierzchnia z emulsji
bitumicznej i barwnego kruszywa. Dzięki temu ciągi piesze zyskały docelowy wygląd. Wykonawca zamontował słupy oświetleniowe, bariery ochronne, a także wyróżniające się kolorem, widoczne z daleka polimerobetonowe deski gzymsowe. Wykonał także kanał technologiczny, chodnik techniczny oraz dylatacje. W kolejnym etapie ułożona została izolacja płyty pomostu, a następnie warstwy nawierzchni – ta z asfaltu lanego i kolejna, ścieralna SMA. Do wykonania pozostają już tylko roboty wykończeniowe i instalacyjne.
















Napisz komentarz
Komentarze