Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 08:30
Reklama
Reklama
Kronika policyjna

Pożar samochodu w nocy z soboty na niedzielę. Służby prowadzą dochodzenie

W nocy z soboty na niedzielę, około godziny 2:30, strażacy zostali wezwani do pożaru samochodu osobowego marki Skoda Fabia. Po przybyciu na miejsce, jednostki ratownicze natychmiast podjęły działania gaśnicze - skierowano strumień wody na palące się auto oraz szczególnie dokładnie sprawdzono okolicę pod kątem obecności osób poszkodowanych. Na szczęście nikogo nie odnaleziono. Obecnie policja prowadzi czynności mające na celu ustalenie przyczyn zdarzenia.
Pożar samochodu w nocy z soboty na niedzielę. Służby prowadzą dochodzenie

Autor: Zdjęcia ml.asp. Konrad Kosiarski

Na podstawie najnowszego raportu „Bezpieczeństwo Pożarowe EV”, przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) we współpracy z Państwową Strażą Pożarną (PSP), można stwierdzić:

  • W I półroczu 2025 r. odnotowano łącznie 4 712 pożarów pojazdów, z czego jedynie 23 przypadki dotyczyły samochodów elektrycznych (BEV) — co stanowi mniej niż 0,5 % wszystkich zdarzeń
  • Wskaźnik pożarów przypadający na 1 000 zarejestrowanych pojazdów wyniósł:
    • dla aut elektrycznych (BEV): 0,23,
    • dla samochodów spalinowych: także 0,23

Dane roczne: 2024

  • W całym 2024 r. odnotowano 30 pożarów samochodów całkowicie elektrycznych, co stanowiło 0,31 % wszystkich pożarów pojazdów
  • Wskaźnik pożarów na 1 000 pojazdów wyniósł 0,372 dla BEV i 0,424 dla aut spalinowych, co oznacza, że spalinowe auta były o ok. 14 % bardziej podatne na pożar

Przyczyny pożarów aut elektrycznych

Z danych za I połowę 2025 r.:

Przyczyna pożaru BEVOdsetek
Inna / nieznana52 %
Awaria / usterka30 %
Podpalenie / przeniesienie ognia13 %
Wypadek4 %

Ponad połowa incydentów miała przyczynę niezwiązaną bezpośrednio z układem napędowym.

Interwencje strażackie przy pożarach BEV trwają zdecydowanie dłużej niż przy autach spalinowych: średni czas akcji w I połowie 2025 r. wyniósł 2 godziny i 39 minut wobec ok. 1 godziny i 5 minut dla pojazdów spalinowych. Wynika to z procedur bezpieczeństwa - m.in. potrzeby chłodzenia baterii i monitorowania potencjalnych reakcji wtórnych pożaru.


Autor: Zdjęcia ml.asp. Konrad Kosiarski

Autor: Zdjęcia ml.asp. Konrad Kosiarski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama