Przejdź do głównych treści
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do głównego menu
Facebook.com
Instagram.com
Youtube.com
poniedziałek, 9 listopada 2026 10:26
Ułatwienia dostępności
Zaloguj się
Przełącz menu
Reklama
Kontakt
Zamknij menu
Kielce
Region
Powiat Kielecki
Skarżysko-Kamienna
Końskie
Jędrzejów
Pińczów
Busko-Zdrój
Włoszczowa
Ostrowiec Św.
Starachowice
Studio
Gość dnia
Kwadrans Polityczny
Kraj
Programy
Kultura
Kronika policyjna
O nas
Telewizja Świętokrzyska
Kontakt
Reklama w Telewizji
Pokaż pozostałe elementy menu
ZOBACZ:
Czyste Powietrze w Skarżysku Kościelnym
Ruszyła budowa boiska w Chęcinach
Jak wypadło Spotkanie? Naturalnie!
Nowoczesna linia diagnostyczna w PZS w Chmielniku otwarta
Zabawa nie ma ograniczeń wiekowych
Reklama
Reklama
Strona główna
Artykuły
Artykuły
Wybierz kategorię
Kielce
Kraj
Powiat kielecki
Powiat skarżyski
Powiat konecki
Powiat jędrzejowski
Powiat włoszczowski
Powiat pińczowski
Powiat buski
Powiat ostrowiecki
Powiat starachowicki
Nasze programy
Kultura
Kronika policyjna
Sortuj
Najnowsze
Najstarsze
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
Filtruj
Reset
3 tys. zł minimalnego wynagrodzenia za pracę od 1 stycznia 2022 r.
Od 1 stycznia 2022 r. minimalne wynagrodzenie za pracę ma wynosić 3 tys. zł, a minimalna stawka godzinowa ma być na poziomie 19,60 zł - zakłada projekt rozporządzenia Rady Ministrów.Chodzi o projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022 r., który w piątek ukazał się na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Autorem projektu jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii."Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 3000 zł. Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 19,60 zł" - napisano w projekcie rozporządzenia.W Ocenie Skutków Regulacji podano, że koszt podwyżki płacy minimalnej w 2022 roku dla małych i średnich firm to ok. 5,24 mld zł rocznie, a dla dużych 789 mln zł.Wskazano, że podwyżka płacy minimalnej oraz stawki godzinowej dotyczy ok 2,2 mln osób.Dodano, że w projekcie "proponuje się ustalenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę na poziomie 3000 zł (wzrost w stosunku do wysokości obowiązującej w roku bieżącym o 7,1 proc. oraz relację do prognozowanego na 2022 r. przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na poziomie 51,4 proc.) oraz minimalnej stawki godzinowej na poziomie 19,60 zł"."Podwyższenie minimalnego wynagrodzenia za pracę pozytywnie wpłynie na sytuację finansową gospodarstw domowych, podnosząc dochody pracowników wymagających szczególnej ochrony, zwłaszcza w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Oceniając wpływ podwyższenia kwoty minimalnego wynagrodzenia na finanse gospodarstw domowych można założyć, że wzrost płacy minimalnej wpłynie pozytywnie na sytuację dochodową osób pracujących" - czytamy w OSR.Jednakże - jak zaznaczono - część osób, które wcześniej nie pracowały może doświadczyć trudności ze znalezieniem zatrudnienia, natomiast w stosunku do osób pracujących może wystąpić trudność w utrzymaniu tego zatrudnienia. "To, który z efektów będzie przeważał zależy od wielu czynników, zwłaszcza sytuacji makroekonomicznej kraju. Podniesienie minimalnego wynagrodzenia najbardziej wpływa na sytuację osób nisko zarabiających, których wynagrodzenie ulega zmianie wraz ze zmianą minimum ustawowego" - podkreślono.Projektodawca wskazał, że podwyższenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej dla określonych umów cywilnoprawnych może mieć wpływ na rynek zamówień publicznych, w szczególności na koszty realizacji umów, które przewidują wynagrodzenie dla wykonawców na poziomie minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej.W projekcie zapisano, że rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Źródło: (PAP)
23.07.2021 10:08
3 tys. zł minimalnego wynagrodzenia za pracę od 1 stycznia 2022 r.
Od 1 stycznia 2022 r. minimalne wynagrodzenie za pracę ma wynosić 3 tys. zł, a minimalna stawka godzinowa ma być na poziomie 19,60 zł - zakłada projekt rozporządzenia Rady Ministrów.Chodzi o projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022 r., który w piątek ukazał się na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Autorem projektu jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii."Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 3000 zł. Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 19,60 zł" - napisano w projekcie rozporządzenia.W Ocenie Skutków Regulacji podano, że koszt podwyżki płacy minimalnej w 2022 roku dla małych i średnich firm to ok. 5,24 mld zł rocznie, a dla dużych 789 mln zł.Wskazano, że podwyżka płacy minimalnej oraz stawki godzinowej dotyczy ok 2,2 mln osób.Dodano, że w projekcie "proponuje się ustalenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę na poziomie 3000 zł (wzrost w stosunku do wysokości obowiązującej w roku bieżącym o 7,1 proc. oraz relację do prognozowanego na 2022 r. przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na poziomie 51,4 proc.) oraz minimalnej stawki godzinowej na poziomie 19,60 zł"."Podwyższenie minimalnego wynagrodzenia za pracę pozytywnie wpłynie na sytuację finansową gospodarstw domowych, podnosząc dochody pracowników wymagających szczególnej ochrony, zwłaszcza w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Oceniając wpływ podwyższenia kwoty minimalnego wynagrodzenia na finanse gospodarstw domowych można założyć, że wzrost płacy minimalnej wpłynie pozytywnie na sytuację dochodową osób pracujących" - czytamy w OSR.Jednakże - jak zaznaczono - część osób, które wcześniej nie pracowały może doświadczyć trudności ze znalezieniem zatrudnienia, natomiast w stosunku do osób pracujących może wystąpić trudność w utrzymaniu tego zatrudnienia. "To, który z efektów będzie przeważał zależy od wielu czynników, zwłaszcza sytuacji makroekonomicznej kraju. Podniesienie minimalnego wynagrodzenia najbardziej wpływa na sytuację osób nisko zarabiających, których wynagrodzenie ulega zmianie wraz ze zmianą minimum ustawowego" - podkreślono.Projektodawca wskazał, że podwyższenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej dla określonych umów cywilnoprawnych może mieć wpływ na rynek zamówień publicznych, w szczególności na koszty realizacji umów, które przewidują wynagrodzenie dla wykonawców na poziomie minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej.W projekcie zapisano, że rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Źródło: (PAP)
23.07.2021 10:08
3 tys. zł minimalnego wynagrodzenia za pracę od 1 stycznia 2022 r.
Od 1 stycznia 2022 r. minimalne wynagrodzenie za pracę ma wynosić 3 tys. zł, a minimalna stawka godzinowa ma być na poziomie 19,60 zł - zakłada projekt rozporządzenia Rady Ministrów.Chodzi o projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022 r., który w piątek ukazał się na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Autorem projektu jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii."Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 3000 zł. Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 19,60 zł" - napisano w projekcie rozporządzenia.W Ocenie Skutków Regulacji podano, że koszt podwyżki płacy minimalnej w 2022 roku dla małych i średnich firm to ok. 5,24 mld zł rocznie, a dla dużych 789 mln zł.Wskazano, że podwyżka płacy minimalnej oraz stawki godzinowej dotyczy ok 2,2 mln osób.Dodano, że w projekcie "proponuje się ustalenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę na poziomie 3000 zł (wzrost w stosunku do wysokości obowiązującej w roku bieżącym o 7,1 proc. oraz relację do prognozowanego na 2022 r. przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na poziomie 51,4 proc.) oraz minimalnej stawki godzinowej na poziomie 19,60 zł"."Podwyższenie minimalnego wynagrodzenia za pracę pozytywnie wpłynie na sytuację finansową gospodarstw domowych, podnosząc dochody pracowników wymagających szczególnej ochrony, zwłaszcza w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Oceniając wpływ podwyższenia kwoty minimalnego wynagrodzenia na finanse gospodarstw domowych można założyć, że wzrost płacy minimalnej wpłynie pozytywnie na sytuację dochodową osób pracujących" - czytamy w OSR.Jednakże - jak zaznaczono - część osób, które wcześniej nie pracowały może doświadczyć trudności ze znalezieniem zatrudnienia, natomiast w stosunku do osób pracujących może wystąpić trudność w utrzymaniu tego zatrudnienia. "To, który z efektów będzie przeważał zależy od wielu czynników, zwłaszcza sytuacji makroekonomicznej kraju. Podniesienie minimalnego wynagrodzenia najbardziej wpływa na sytuację osób nisko zarabiających, których wynagrodzenie ulega zmianie wraz ze zmianą minimum ustawowego" - podkreślono.Projektodawca wskazał, że podwyższenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej dla określonych umów cywilnoprawnych może mieć wpływ na rynek zamówień publicznych, w szczególności na koszty realizacji umów, które przewidują wynagrodzenie dla wykonawców na poziomie minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej.W projekcie zapisano, że rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Źródło: (PAP)
23.07.2021 10:08
3 tys. zł minimalnego wynagrodzenia za pracę od 1 stycznia 2022 r.
Od 1 stycznia 2022 r. minimalne wynagrodzenie za pracę ma wynosić 3 tys. zł, a minimalna stawka godzinowa ma być na poziomie 19,60 zł - zakłada projekt rozporządzenia Rady Ministrów.Chodzi o projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022 r., który w piątek ukazał się na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Autorem projektu jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii."Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 3000 zł. Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 19,60 zł" - napisano w projekcie rozporządzenia.W Ocenie Skutków Regulacji podano, że koszt podwyżki płacy minimalnej w 2022 roku dla małych i średnich firm to ok. 5,24 mld zł rocznie, a dla dużych 789 mln zł.Wskazano, że podwyżka płacy minimalnej oraz stawki godzinowej dotyczy ok 2,2 mln osób.Dodano, że w projekcie "proponuje się ustalenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę na poziomie 3000 zł (wzrost w stosunku do wysokości obowiązującej w roku bieżącym o 7,1 proc. oraz relację do prognozowanego na 2022 r. przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na poziomie 51,4 proc.) oraz minimalnej stawki godzinowej na poziomie 19,60 zł"."Podwyższenie minimalnego wynagrodzenia za pracę pozytywnie wpłynie na sytuację finansową gospodarstw domowych, podnosząc dochody pracowników wymagających szczególnej ochrony, zwłaszcza w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Oceniając wpływ podwyższenia kwoty minimalnego wynagrodzenia na finanse gospodarstw domowych można założyć, że wzrost płacy minimalnej wpłynie pozytywnie na sytuację dochodową osób pracujących" - czytamy w OSR.Jednakże - jak zaznaczono - część osób, które wcześniej nie pracowały może doświadczyć trudności ze znalezieniem zatrudnienia, natomiast w stosunku do osób pracujących może wystąpić trudność w utrzymaniu tego zatrudnienia. "To, który z efektów będzie przeważał zależy od wielu czynników, zwłaszcza sytuacji makroekonomicznej kraju. Podniesienie minimalnego wynagrodzenia najbardziej wpływa na sytuację osób nisko zarabiających, których wynagrodzenie ulega zmianie wraz ze zmianą minimum ustawowego" - podkreślono.Projektodawca wskazał, że podwyższenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej dla określonych umów cywilnoprawnych może mieć wpływ na rynek zamówień publicznych, w szczególności na koszty realizacji umów, które przewidują wynagrodzenie dla wykonawców na poziomie minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej.W projekcie zapisano, że rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Źródło: (PAP)
23.07.2021 10:08
3 tys. zł minimalnego wynagrodzenia za pracę od 1 stycznia 2022 r.
Od 1 stycznia 2022 r. minimalne wynagrodzenie za pracę ma wynosić 3 tys. zł, a minimalna stawka godzinowa ma być na poziomie 19,60 zł - zakłada projekt rozporządzenia Rady Ministrów.Chodzi o projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022 r., który w piątek ukazał się na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Autorem projektu jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii."Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalne wynagrodzenie za pracę w wysokości 3000 zł. Od dnia 1 stycznia 2022 r. ustala się minimalną stawkę godzinową w wysokości 19,60 zł" - napisano w projekcie rozporządzenia.W Ocenie Skutków Regulacji podano, że koszt podwyżki płacy minimalnej w 2022 roku dla małych i średnich firm to ok. 5,24 mld zł rocznie, a dla dużych 789 mln zł.Wskazano, że podwyżka płacy minimalnej oraz stawki godzinowej dotyczy ok 2,2 mln osób.Dodano, że w projekcie "proponuje się ustalenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę na poziomie 3000 zł (wzrost w stosunku do wysokości obowiązującej w roku bieżącym o 7,1 proc. oraz relację do prognozowanego na 2022 r. przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na poziomie 51,4 proc.) oraz minimalnej stawki godzinowej na poziomie 19,60 zł"."Podwyższenie minimalnego wynagrodzenia za pracę pozytywnie wpłynie na sytuację finansową gospodarstw domowych, podnosząc dochody pracowników wymagających szczególnej ochrony, zwłaszcza w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Oceniając wpływ podwyższenia kwoty minimalnego wynagrodzenia na finanse gospodarstw domowych można założyć, że wzrost płacy minimalnej wpłynie pozytywnie na sytuację dochodową osób pracujących" - czytamy w OSR.Jednakże - jak zaznaczono - część osób, które wcześniej nie pracowały może doświadczyć trudności ze znalezieniem zatrudnienia, natomiast w stosunku do osób pracujących może wystąpić trudność w utrzymaniu tego zatrudnienia. "To, który z efektów będzie przeważał zależy od wielu czynników, zwłaszcza sytuacji makroekonomicznej kraju. Podniesienie minimalnego wynagrodzenia najbardziej wpływa na sytuację osób nisko zarabiających, których wynagrodzenie ulega zmianie wraz ze zmianą minimum ustawowego" - podkreślono.Projektodawca wskazał, że podwyższenie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej dla określonych umów cywilnoprawnych może mieć wpływ na rynek zamówień publicznych, w szczególności na koszty realizacji umów, które przewidują wynagrodzenie dla wykonawców na poziomie minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz minimalnej stawki godzinowej.W projekcie zapisano, że rozporządzenie ma wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Źródło: (PAP)
23.07.2021 10:08
Ministerstwo Zdrowia: 108 nowych zakażeń koronawirusem, zmarły 4 osoby z COVID-19
Badani potwierdziły 108 przypadków zakażenia koronawirusem, zmarły cztery osoby z COVID-19 – poinformowało w piątek Ministerstwo Zdrowia.
23.07.2021 09:20
Ministerstwo Zdrowia: 108 nowych zakażeń koronawirusem, zmarły 4 osoby z COVID-19
Badani potwierdziły 108 przypadków zakażenia koronawirusem, zmarły cztery osoby z COVID-19 – poinformowało w piątek Ministerstwo Zdrowia.
23.07.2021 09:20
Ministerstwo Zdrowia: 108 nowych zakażeń koronawirusem, zmarły 4 osoby z COVID-19
Badani potwierdziły 108 przypadków zakażenia koronawirusem, zmarły cztery osoby z COVID-19 – poinformowało w piątek Ministerstwo Zdrowia.
23.07.2021 09:20
Ministerstwo Zdrowia: 108 nowych zakażeń koronawirusem, zmarły 4 osoby z COVID-19
Badani potwierdziły 108 przypadków zakażenia koronawirusem, zmarły cztery osoby z COVID-19 – poinformowało w piątek Ministerstwo Zdrowia.
23.07.2021 09:20
Kopia Ministerstwo Zdrowia: 108 nowych zakażeń koronawirusem, zmarły 4 osoby z COVID-19
Badani potwierdziły 108 przypadków zakażenia koronawirusem, zmarły cztery osoby z COVID-19 – poinformowało w piątek Ministerstwo Zdrowia.
23.07.2021 09:20
Ministerstwo Zdrowia: 108 nowych zakażeń koronawirusem, zmarły 4 osoby z COVID-19
Badani potwierdziły 108 przypadków zakażenia koronawirusem, zmarły cztery osoby z COVID-19 – poinformowało w piątek Ministerstwo Zdrowia.
23.07.2021 09:20
NFZ - Badamy się i bawimy: profilaktyczno-zdrowotny piknik w Sandomierzu
W najbliższą sobotę, 24 lipca Świętokrzyski OW NFZ zaprasza do Sandomierza na piknik profilaktyczno-zdrowotny. W godz. 11 – 17 na Bulwarze im. Marszałka Józefa Piłsudskiego stanie mobilne stanowisko Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ (namiot), a sam bulwar zamieni się w miasteczko zdrowia.
23.07.2021 09:12
poprzednia
1
...
2519
2520
2521
2522
2523
...
następna
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Poprzednie
Następne
Kolejne zmiany czekają kierowców w Kielcach
Data dodania artykułu:
03.11.2026
W Rogowicach powstanie nowy kompleks sportowy
Data dodania artykułu:
03.11.2026
Wielki Finał Formuły LEGO Spike w kieleckim technikum
Data dodania artykułu:
02.11.2026
Kolejna akcja krwiodawstwa w ZDZ w Kielcach
Data dodania artykułu:
05.11.2026
Kielczanie z KOD wyrazili poparcie dla sędziów TK
Data dodania artykułu:
04.11.2026
Zobacz więcej
Reklama
Reklama