Obecna umowa z konsorcjum firm: Eneris Surowce z Kielc i Rejonowe Przedsiębiorstwo Zieleni i Usług Komunalnych zawarta została na 26 miesięcy. Z końcem listopada umowa wygasa. W związku z tym ratusz ogłosił przetarg.
- Na ogłoszony przetarg wpłynęła jedna oferta. Jest to konsorcjum firm: Eneris Surowce z Kielc i Rejonowe Przedsiębiorstwo Zieleni i Usług Komunalnych - poinformowała Anna Ciulęba, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
Problem w tym, że dotychczasowa firma świadcząca usługi zaproponowała znacznie wyższą kwotę niż miasto planowało przeznaczyć na wywóz śmieci.
- Jest to kwota ponad 28 mln zł. My w budżecie przewidzieliśmy 25 mln 500 tys zł. Jeżeli oferta spełni wymogi formalne będziemy szukali tej pozostałej kwoty w budżecie - dodała Anna Ciulęba.
Na przeanalizowanie oferty i podpisanie umowy urzędnicy mają 60 dni. Jeśli okaże się, że oferta spełni wymogi formalne i dojdzie do podpisania umowy, wydział zarządzania usługami komunalnymi będzie się starał znaleźć w budżecie prawie 3 mln zł. Czy w związku z tym mieszkańcy mogą obawiać się podwyżek za wywóz śmieci?
- Nie przewidujemy żadnych wzrostów opłat za wywóz śmieci - dodała rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
Nowa umowa na 28 mln 260 ty zł. ma obowiązywać przez 27 miesięcy. Dotychczasowa umowa zawarta na 26 miesięcy opiewała na kwotę blisko 20 mln zł. Ta znaczna różnica – jak informuje ratusz – wynika ze zwiększonej częstotliwości wywozu śmieci oraz czipowania pojemników na śmieci.












Napisz komentarz
Komentarze