Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 grudnia 2025 04:00
Reklama
Reklama

"Głuchy" telefon - Nie można zapisać się na szczepienie przez infolinię

W piątek ruszyła rejestracja szczepień przeciw COVID-19 dla osób po 70. roku życia. Jedną z możliwości jest umówienie zabiegu poprzez całodobową i bezpłatną infolinię 989. Jednak już po godzinie 8 rano, także w Kielcach pojawiły się pierwsze informacje że telefon ten milczy.

Przed przychodniami ustawiają się kolejki, tymczasem na rządowym profilu #SzczepimySię pojawił się komentarz, że "przy takim zainteresowaniu jest to niestety naturalne".

Jak można przeczytać na rządowej stronie pacjent.gov.pl. Na szczepienie można zapisać się na trzy sposoby:
- zadzwonić na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
- skontaktować się z wybranym punktem szczepień
- zapisać się poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl.

Okazuje się jednak, że darmowa infolinia nie spełnia swojego zadania, seniorzy alarmują, że nie da się tam dodzwonić. W internecie pojawiły się setki niepochlebnych komentarzy.

Również na nie pojawiła się rządowa odpowiedź: "Trudności z dodzwonieniem się do Infolinii 989 wynikają z bardzo dużej liczby połączeń wykonywanych jednocześnie. Mówimy tutaj o nawet 300 tysiącach prób na minutę" - czytamy na Twitterze serwisu #SzczepimySię.

W pierwszych dniach zapisów dla danej grupy wiekowej najkorzystniejsze wydaje się rozwiązanie bezpośrednie czyli telefon do właściwego dla siebie punktu szczepień i przychodni.

Przypominamy, że z e-konsultacji można skorzystać bezpłatnie w ramach NFZ.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ZGŁOŚ INTERWENCJĘ

Masz temat? Napisz do nas!

Reklama
Reklama
Reklama